2016. szeptember 26., hétfő

http://hvg.hu/tudomany/20160926_tesla_falra_szerelheto_akkumulator_powerwall_elon_musk

http://hvg.hu/tudomany/20160926_tesla_falra_szerelheto_akkumulator_powerwall_elon_musk
http://hvg.hu/tudomany/20160926_tesla_falra_szerelheto_akkumulator_powerwall_elon_musk

15 megjegyzés:

  1. Azért ez a 4692 Ft-os sárgacsekk illusztráció meg egy komplett Tesla rendszer várható költsége nem tudom hogy fér össze, de persze örülünk minden megtakarított forintnak. 😀

    VálaszTörlés
  2. Továbbra sem értem a Tesla körüli hájpot, gyakorlatilag minden létezik és létezett már, amit csinálnak, épp csak most van felfutóban és jól lovagolják meg. Persze a hájp is gerjeszti az egészet még tovább.

    VálaszTörlés
  3. Szerintem a Tesla nem elsősorban a technológiáról szól, hanem a technológia elterjesztéséről és jóárasításáról.

    VálaszTörlés
  4. Mégis mindenhol mint spanyolviasz gyártóként állítják be (teljesen ugyanaz a helyzet, mint az Applevel).

    VálaszTörlés
  5. Engem nem zavar, ha ez kell ahhiz, hogy attorest hozzanak a teruleten.

    VálaszTörlés
  6. És ez azért van így, mert valamit elterjeszteni és tömegessé tenni ugyanakkora tudomány, mint kifejleszteni. Az Apple esetében is így volt az okostelefonnal valóban. És hogy mennyire nem triviális az ismert dolgok elterjesztése, arra szép példa a Nokia(*) akkori reagálása.

    Amúgy nem kell izgulni. Itthon nekünk nem kell ezzel küzdenünk, mert valamilyen módon tiltva lesz, és vehetjük a baromi drága paksi áramot.

    * Egy akkoriban jelentős cég, ami ma már nem nagyon ismert. Talán cipőfűzőket gyárt most.

    VálaszTörlés
  7. Részesei az elterjesztésnek, ezt nem vitatom, de egyébként is felfutóban van a terület, ezt lovagolják meg. A sajtóban közben csak róluk van szó, miközben a technológiát már évek óta telepítik mindenfelé a piac többi szereplői, még itt az elmaradottabb vadkeleten is.

    VálaszTörlés
  8. Komplett házi rendszert? Ahol a maga a tető napelem, és a falra akasztott aksi tárolja az áramot?

    VálaszTörlés
  9. Ettől persze még bukhatnak is, mert folyamatosan annak a határán táncolnak, de viszik előre a területet. Jobban, mint ahogy nélkülük menne.

    VálaszTörlés
  10. Igen, komplett házi rendszert. S biztos vannak gyártók, akik csak valamelyik részegységre szakosodtak, annak is megvan a létjogosultsága. Amikor meg egy konkrét kivitelezésről van szó, a kivitelező a büdzséhez igazítottan tud válogatni az eltérő gyártók akár eltérő minőségű kínálatából.

    Hogy aztán most eggyel több gyártó van, amelyik komplett rendszert tud szállítani, s hogy az akksit falra akaszthatóan vagy szekrényes kivitelben szállítja, az már részletkérdés. Az a falra akasztós kivitel marketing szempontból baromi jól tud mutatni egy széthájpolt sajtótájékoztatón, valójában csak egy szimpla tokozás, aminek igazán gyakorlati jelentősége nincs.

    Kicsit keresgélve meg már itthon is gyártanak integrált napelemes tetőcserepet, amivel maga a tető a napelem.

    VálaszTörlés
  11. Akkor jó. Az itthoni dolgoknál még az szokott a kérdés lenni, mennyire pályázati pénzből élnek. Aztán pár év múlva roló. De remélem nem ez lesz velük. Ettől függetlenül, nekik is jó a Tesla. Elvégzik a marketinget helyettük. Vagy legalábbis nagy részét.

    VálaszTörlés
  12. Hogy jó-e nekik is a Tesla, abban sem lennék biztos. Egy bolygó méretű ellátásra berendezkedő naaagytőkés gigagyárral szemben nem biztos, hogy sokan versenyképesek tudnak lenni árban. Szépen fel fogják szippantani a piacot azok elől is, akik már régebben törik ezt az utat és már rég kint vannak a megoldásaikkal a piacon és a háztetőkön.

    VálaszTörlés
  13. Ez bizony könnyen lehet. De ettől lesz olcsóbb a felhasználóknak. Viszont a szerelést nyilván a kis cégek végzik majd, mint ahogy annyi más területen is.
    Ez ügyben meg nem is aTesla a veszély, hanem a kínai gyártók. Mint minden gyártásnál.

    VálaszTörlés
  14. Rengeteg olyan technológia létezik, amit nem használ(n/t)ak, mert az adott környezetben pl. nem gazdaságos. Lásd pl. palagáz, de felhozhatnám a chip gyártástechnológiáját is, ahol laborban már rég létezik 7nm-es gyártás is. Aztán ahogy változik a piaci környezet, olcsóbban lesz gyártható az adott termék, vagy éppen drágábban lehet eladni, úgy robban be a hétköznapokba.
    Az akkumlátor is ilyen. Az utóbbi 20 évben drasztikusan csökkent a Li akksik előállítási ára, maga a technológia maximum finomodott. Kb. most vagyunk annak határán, hogy érdemes autókba beépíteni. Maga az elektromos meghajtás persze több mint 100 éves, és ha belegondolunk rengeteg területen használtak eddig is elektromos meghajtást (vonatok, villamosok, trolik), sőt akumlátort is (targoncák). Ezen a területen senki nem fogja megváltani a világot, a piaci környezet az, ami megváltozott, és a Tesla jókor lépett. Ráadásul a fő ütőkártyája nem is az elektromos autó lesz, hanem a Gigafactory, amivel durván be tudja majd előzni a versenytársakat árban.
    És erről szól az egész.

    VálaszTörlés
  15. Annyit kellett az autóknál molyolni az elektromos meghajtással, hogy a targoncáknál nem volt elvárás, hogy 5 mp alatt százon legyenek :-)

    VálaszTörlés