2017. január 25., szerda

Azért ez is egy érdekes alternatíva ...

Azért ez is egy érdekes alternatíva ...

"A végső megoldást a széndioxid-semleges szintetikus üzemanyagok jelenthetik – az Audi már benzint és gázolajat is helyettesített már kőolaj felhasználása nélkül. Ezek lényege, hogy az előállításuk során a levegőből éppen annyi szén-dioxidot használnak fel, mint amennyi később, üzemelésük során keletkezik."

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2017/01/24/veszelyes_tevut_a_villanyauto/
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2017/01/24/veszelyes_tevut_a_villanyauto/

9 megjegyzés:

  1. Bizonyos körülmények közt akár még igaza is lehet... De nem hiszem, hogy 10 m2 napelem és mondjuk a Tesla 90 kW-os akkumulátorpack gyártása során környezetszennyezőbb lenne, 9 éven át, mint akármilyen belsőégésű motor, mondjuk 200e km-el számolva.

    VálaszTörlés
  2. Elvileg szintetikus benzinnel lehet 0 a káros anyag kibocsátás. Vízből és légköri szén-dioxidból napenergiával csinálnak üzemanyagot, ami aztán vízre és szén-dioxidra ég el.

    VálaszTörlés
  3. Laszlo Fazekas szóval azt mondod, hogy AHHOZ IS kell napelem. Értem.

    VálaszTörlés
  4. Igen. Kvázi az akkut váltod ki szintetikus benzinnel mint energia tárolóval, és maradhat a régi meghajtás.

    VálaszTörlés
  5. Viszont kiesik a képletből az akku. Ami szintén nem vattacukorból van.

    VálaszTörlés
  6. Marad a régi hajtás, hajtáslánc, ami meg sokkal bonyolultabb, mint az elektromos meghajtás. Ráadásul kérdés, hogy mennyi elektromos energia veszik el a szintetikus benzin / gázolaj gyártásakor.
    A szervizköltségek ugyanúgy magasak lesznek.
    Én sem hiszem, hogy az elektromos autó a mai módján világmegváltó lenne (pontosan az akkumulátorok miatt) - de a szintetikus üzemanyagok sem tűnnek annyira a jövőnek...

    VálaszTörlés
  7. Így van, azért az sem elhanyagolandó, hogy egy elektromos autó negyedannyi alkatrészből is előállítható, és a hagyományos autókhoz is kell akkumulátor végső soron, ráadásul az egyre több elektromos extra miatt egyre nagyobb.

    VálaszTörlés
  8. Persze, én is inkább villanyautó párti vagyok, de ez egy lehetőség, hogy az átmeneti időszakban (amíg nincs meg a töltőhálózat, nincsenek megfelelő aksik, stb.) is már zöld legyen a közlekedés. Hosszú távon én is az elektromos önjáró taxikban hiszek, amik olcsón eldobnak a horvát tengerpartra minden hétvégén, miközben én bent szunyálok...

    VálaszTörlés
  9. A szintetikus benzinnel is van CO2 kibocsájtás az utak mentén, sőt CO is, tehát noha átlagosan nem nő a környezeti terhelés, lokálisan igen. A több kenőanyag és kopó alkatrész is plusz szennyező forrás. Nem könnyű az összehasonlítás.

    VálaszTörlés