2017. január 4., szerda

Egyértelműen a VR/AR alkalmazásokra lett kihegyezve az új Qualcomm chip.

Egyértelműen a VR/AR alkalmazásokra lett kihegyezve az új Qualcomm chip. Ha ehhez még hozzávesszük a cikk végén említett Win-es x86 emulációt, egy olyan jövő rajzolódik ki, ahol mindenki komplett Windows-os PC-vel a szemüvegében szaladgál.

http://www.origo.hu/techbazis/20170104-a-mobilok-uj-korszakat-hozza-el-a-qualcomm.html
http://www.origo.hu/techbazis/20170104-a-mobilok-uj-korszakat-hozza-el-a-qualcomm.html

9 megjegyzés:

  1. Kíváncsi vagyok, az adatátviteli lehetőségek mikor érek el azt a szintet, hogy olcsóbb lesz szuperszámítógépeket alkalmazni, és buta kijelzőket gyártani a mindenféle tartalomhoz.

    VálaszTörlés
  2. Zsolt Menyhart Szerintem nagyjából soha. A technológia fejlődésével párhuzamosan nő a szállítandó adatok mérete is, nagyjából ugyanúgy felzabálva a sávszélességet.

    Ott van / lenne értelme, ahol nagyon komplex feladatokat kell megoldani, és az eredmény viszonylag kicsi (pl. sakkprogram).

    VálaszTörlés
  3. Árpád Erdős - nem hiszem én ezt. Az emberi felfogóképességnek van határa. Ha annyi infót tudnak küldeni, amennyit ez befoglal, akkor már jók. Ebbe előbb utóbb nyilván beletartozik majd nem csak az audiovizuális tartalom, de a szagok, hőérzet és nyomásérzékelés is, de amíg "csak" az audiovizuális ingereket kell küldeni - szerintem arra már egy 4G is képes.

    VálaszTörlés
  4. Zsolt Menyhart "csak" az audiovizuális tartalom is exponenciális módon növekszik. Régebben egy film felfért egy cd-re, xvid-ben, aztán 1-2 Gigában néztük, majd full HD-ban, most meg jön a 4k, és lesz még tovább is.

    Igazából két tényezőt kell figyelembe venni:
    1) Idő: adatok oda-vissza utaztatásának ideje, plusz a szuperszámítógép által felhasznált idő (és itt vegyük figyelembe, hogy hétköznapi szolgáltatások esetén akár több ezren / tízezren használhatják) legyen kisebb, mint a "helyi" processzor által igényelt idő.

    2) Oda-vissza utaztatás költsége + szuperszámítógép használatának költsége legyen megfizethető.

    Voltak próbálkozások, pl. a játék egy központi gépen futott, és a videó jel utazott vissza (onlive.com), de ez is megszűnt, nem volt versenyképes a helyben futtatott feldolgozással szemben.
    Speciális esetekben el tudom képzelni, hogy van értelme, pl. olyan számításigényes feladatoknál (lásd korábban említett sakk, esetleg videó szerkesztés, vagy tőzsdei döntéshozatal), ahol a szuperszámítógépnek nagy előnye van, de ezekhez általában ma is nagygépeket használnak, távoli elérésre nem tudom mekkora igény lesz a jövőben.

    VálaszTörlés
  5. Majd a Pied Piper inside out tömörítés megoldja ezt a problémát :)

    Amúgy meg én látok egy olyan scenariot, amikor nagy tömegek (pl Kína) inkább megveszik a buta képernyőt olcsón és streamelik a tartalmat, ami minőségben mindig az adott sávszélességhez igazodik. Nyilván az otthoni nagyképernyős filmnézés nem ez a kategória, de a YouTube videók vagy Netflix sorozatok esetében szerintem már ma is bőven elég az a minőség, amiben streamelik.

    Én is annak a híve vagyok, hogy az eszköz csak a megjelenítésre legyen alkalmas, de az adatokat fentről kapja.

    Szerintem 2-3 év. És akkor lehet nem is kell nagyon többet hardvert cserélni évente, mert nem a telefontól függ az élmény, hanem a streamelt minőségtől.

    VálaszTörlés
  6. Ebben teljesen egyet értek, csak azt nem látom, hogy a streamelésben hol játszik szerepet a szuperszámítógép? Vagy úgy látod, eleve a dekódolt tartalmat fogják leküldeni egy megjelenítőre?

    VálaszTörlés
  7. Arra gondolnak sztm, hogy a szoftver fut ott. Tehát pl. fent van a VR sisak a fejeden, ami (az addigi környezetből nézve) buta, és mondjuk a fotorealisztikus 3D renderelés a szerveren megy.

    VálaszTörlés
  8. Ahhoz azért erősen realtime renderelés kellene, pár tized másodperc késés is agyon tudja vágni az élményt.
    De majd meglátjuk.

    VálaszTörlés
  9. Ennek az 5G-nek az a lényege, hogy lagmentes nagy sebességet tud, nem? Tehát erre megy a világ.

    VálaszTörlés