2017. április 28., péntek

Elon Musk "unalmas" alagútjai...

Elon Musk "unalmas" alagútjai...

https://www.youtube.com/watch?v=u5V_VzRrSBI
https://www.youtube.com/watch?v=u5V_VzRrSBI

3 megjegyzés:

  1. A föld alatti kiépítés valóban feleslegesen drágítja meg a dolgot, de föld fölött már nem annyira hülyeség. Anno pár éve olvastam egy tanulmányt, hogy a 4-es metró költségvetéséből az egész várost be lehetett volna hálózni felszín feletti magasvasút szerű hálózattal. Ott persze a hálózathoz kiépített saját kocsik is tartoztak, de ugyanígy csak pár személyes kabinokkal. Cserébe nem kellett a fő közlekedési irányokhoz és átszállós csomópontokhoz alkalmazkodni, mint a mostani tömegközlekedésben. Ugyanezt nyújtaná egy ilyen szerkezet, azzal a különbséggel, hogy a többségnek már nem kell a teljes kapszulát megépíteni, mert akinek van saját autója, annak elég egy ilyen alváz is. Ráadásul a végcél is elérhető a kocsiból való kiszállás nélkül, ha ott még nincs kiépítve a központi hálózat. De az alagút fúrás ilyen mennyiségben tényleg szebb, csak épp irreális. Szóval ezek is csak önvezető autók lennének, épp csak nem kell nulláról egy új autó hozzá, elég csak egy kis kiegészítés, ami a közlekedést megoldja, de a komfort marad az eredeti kaszniban.
    https://youtu.be/W4jESFIbAS0

    VálaszTörlés
  2. Ebből tuti nem lesz semmi. A külső keret eleve tök feleslegessé válik rövid időn belül, az önvezető autók miatt, amelyek (némi túlzással) akár 5cm távolságból tudják majd követni egymást. Igazából emiatt szerintem eleve megnő az utak áteresztőképessége (plusz az autómegosztás is enyhíthet a zsúfoltságon), emiatt a föld alá költözés re sem lesz szerintem szükség a közeljövőben.

    VálaszTörlés
  3. Én olyasmin gondolkodtam még a HyperLoop kapcsán, hogy milyen jó lenne, ha lennének olyan kapszulák, amik nem embert szállítanak, hanem autókat. Így nagyobb távolságokat HyperLoop sebességgel tehetnél meg, a kisebb távolságokra meg ott az elektromos önvezető autód.

    VálaszTörlés