2017. május 19., péntek

Symfony

Symfony

Körülnéztem, mi újság PHP frameworkok környékén. Ezzel a symfony-val már sokfelé találkoztam, így gondoltam ránézek mit tud. Még nagyon nagyon régen saját webes projektekhez csináltam egy minimális frameworköt (akkoriban épp olyan framework fejlesztős időszakomban voltam) saját komponens managerrel, saját template engine-el, orm-el és hasonlókkal (https://github.com/TheBojda/php-microframework). Nagy karriert nem futott be a dolog, de mindig is nagyon szép, letisztult, minimalista megoldásnak gondoltam. Na, ez a symfony pont ugyanez, csak még szebb, meg letisztultabb, és kicsit nagyobb fejlesztő közösség szerveződött köré, mint az én kis egyszemélyes renegát projektem köré. :)
Szóval a lényeg, hogy ha valaki egy abszolút minimális jó alapot szeretne a PHP projektjéhez (url kezelés, template engine, autentikáció, e-mail, és még egy rakat komponens), akkor kukkantson rá erre. (A HTML/CSS részekhez meg ugye bootstrap.)

#blog

https://symfony.com/
https://symfony.com/

6 megjegyzés:

  1. Pont ugyanaz nem lehet, mert te microframeworköt fejlesztettél, ez pedig full stack framework. Van neki egy párja, a Silex, mi sok-sok projektnél azt használjuk. Bitang gyorsan fel lehet húzni rá komplett alkalmazásokat, már ha tudja az ember hogy kell használni és mire akarja.

    Nehéz súlyú dolgokhoz azonban a Symfony való.

    Mindkettő jól átgondolt, konzekvens, szabálykövető. Nem túlzok ha PHP minta projekteknek nevezem őket. :)

    Silex erre:


    silex.sensiolabs.org - Homepage - Silex - The PHP micro-framework based on the Symfony Components

    VálaszTörlés
  2. Ez a silex a symfony url kezelő része, nem? Én is valahogy így képzeltem el a saját frameworkomet, hogy van egy package manager, meg vannak komponensek, mint template engine, orm, stb. amiket le lehet húzni. Ha sokan használták volna, és jól megtöltötték volna komponensekkel, akkor az is ilyen symfony szerű lenne. Szóval ez sem egy nagy robosztus valami, csak van benne sok opcionális komponens. Már ha jól értettem a doksik alapján.

    VálaszTörlés
  3. Ja, tényleg külön cucc. Kicsit fapadosabb, de gyorsabb. Kezd összeállni... :)

    VálaszTörlés
  4. A symfonyban igen, sokmindent opcionális, de ha composerben pl behúzod függőségként, akkor látni fogod, hogy legalább két tucat komponenst leránt magával.

    Ezzel szemben a silex néhány symfony komponensre épít és a felépítése is más.

    A symfony egy szerszámosláda. A silex egy svájci bicska a szerszámosládából. :)

    VálaszTörlés
  5. Tamás Nagy Ha csak egy REST backendet akarnék, arra mit ajánlanál? Ezt a Silex-et találtam én is, illetve volt egy Slim nevű. Egyéb? Kszi

    VálaszTörlés
  6. Laszlo Fazekas Arra a silex tökéletes.

    VálaszTörlés