2018. január 20., szombat

Pont azt csinálták, amit én is írtam az agy-gép interfészek kapcsán.

Pont azt csinálták, amit én is írtam az agy-gép interfészek kapcsán. Nem kell értenünk az agy működését, csak kell építenünk egy neurális hálót, ami kellő mennyiségű minta alapján képes megtanulni fordítani az agyból kinyert információk és a képek/hangok/stb. közt. A gondolatolvasás már kezd működni ezzel a módszerrel képek esetén. fMRI felvételekkel tanítják a hálót. Nemsokára lesznek jobb módszerek is, amivel még mélyebbre láthatunk az agyban (pl. egészségre nem káros nanorészecskék bejuttatásával, stb.), képesek leszünk más érzékeket is olvasni (hallás, tapintás, stb.) aztán fog menni visszafelé is, és jöhet a teljesen élethű virtuális valóság.

https://techxplore.com/news/2018-01-japan-decode-thoughts.html
https://techxplore.com/news/2018-01-japan-decode-thoughts.html

8 megjegyzés:

  1. Majd olyan is, mint a Szárnyas fejvadászban; feltesznek pár kérdést, és megmondja a MI, hogy milyen genetikai betegséged van.

    VálaszTörlés
  2. Tuti finomítanak még az eljáráson, és más agyi rétegeket is becéloznak vele, sikerrel.

    VálaszTörlés
  3. Minden hosszú út egy lépéssel kezdődik.

    VálaszTörlés
  4. Nyilván nagyon gyerekcipőben jár az egész a videókat megnézve. De hozzá kell tenni, hogy egyelőre nagyon szar felbontásban, és nagyon felületesen tudják csak olvasni az agyat, valszeg a mintahalmaz is kicsi volt. Ahhoz képest nem rossz. Szóval egyértelműen van ebben potenciál, de még sok mindent meg kell oldani.

    VálaszTörlés
  5. Ráadásul ha jól értem, csak a látóideg nem tudom én milye volt monitorozva.

    VálaszTörlés
  6. Ja, kívülről ez azért elég nehézkes. Erre írtam, hogy nanotechnológia fogja szerintem itt elhozni az áttörést.

    VálaszTörlés
  7. Potenciál az biztos van benne, és ahogy írtad is, nem kell felépíteni az agyat, elég bizonyos mintákat felismerni, elég nagy felbontásban. Ami kérdéses, elérhető-e a kellő felbontás, olyan eszközökkel, ami még nem befolyásolja az agyat. Illetve az ilyen első eredményeknél az is, hogy nem kamu vagy tévedés-e. Fontos a sokak általi megismétlés. De ez minden tudományos eredménynél, mérésnél így van.

    VálaszTörlés
  8. Viszont így lehet majd beszélni az állatokkal is.

    VálaszTörlés