2012. július 28., szombat

"Mindenki utálja a PHP-t, kivéve azt a megszámlálhatatlanul sok fejlesztőt, aki használja, és ezért szégyellhetné...

"Mindenki utálja a PHP-t, kivéve azt a megszámlálhatatlanul sok fejlesztőt, aki használja, és ezért szégyellhetné magát."

Azt hiszem ez az egész dolog azért zsákutca, mert túl nagy jelentőséget tulajdonítanak a programozási nyelvnek. Én sokat fejlesztek Java-ban, dolgoztam már Python-ban Django-val, és mégis ha weblapot fejlesztek, PHP-ban állok neki. Mert kézre áll, mert akárhol hostolható, és mert megvan benne minden, hogy összepattintsak egy rendszert. Sőt, még a szerverünkön néhány parancssoros szkriptet is PHP-ban raktam össze, mert úgy volt egyszerű (bár erre talán a Python kicsit jobban kézre áll). Programnyelveken vitatkozni szerintem pont olyan, mint azon vitázni, hogy finom-e a kelkáposzta főzelék. Valaki szereti, valaki nem. Szerintem a világon semmi gond nincs a PHP-val, legalábbis nekem soha nem volt vele semmi bajom. Mondjuk arra használom, amire kitalálták, weblapokhoz ...

Originally shared by TechCrunch

"To sum up: everybody hates PHP, except for the countless legions who use it, who should all be very ashamed of themselves."
http://techcrunch.com/2012/07/28/not-that-kind-of-filthy-get-your-mind-out-of-the-gutter/

4 megjegyzés:

  1. mindegyiknek megvan a maga szerepe, ez természetes, de semmilyen kritikus rendszert nem fejlesztenék dinamikus nyelvvel. pont. Volt szerencsém több elég nagy mérető projektben részt venni, és elég sokszor éreztem azt, hogy ezt bizony PHP-val is meg lehetne csinálni, de vért pisálnánk.

    VálaszTörlés
  2. Persze, ennyi, viszont weboldalakhoz szerintem teljesen jó. A Wordpress-szel, a Joomla-val, stb. teljesen elégedettek a fejlesztők, és ez pont elég is. Java-ban, Python-ban, stb. sem lenne kevesebb munka, nem lenne átláthatóbb, vagy könnyebben fejleszthető. És mivel ezeken a területeken nem ad semmi többet, jobbat, stb. más nyelv, ezért nem is értem mi a gond vele. Nagy rendszernek én sem állnék neki PHP-ban, de semmilyen más típus nélküli  nyelvben sem. Tehát innentől kezdve megint értelmetlen mondjuk egy PHP vs. Python vita. Szóval igazából azt nem értem, hogy miért pont a PHP a mumus.

    VálaszTörlés
  3. Nekem, ami bajom van/volt a php-val, az a koncepció hiánya néhol. Sok esetben érződik rajta, hogy nincs egy egységes irány, hanem tódozás-foltozós van. És ez az alapoktól kezdve (milyen sorrenben kell megadni a bemeneti paramétereket), egészen addig, hogy melyik verzióban melyik feature hogy jelenik meg (pl a frissítés mindig egy rémálom volt hogy emlékszem, ez vagy az bekerül a 5.3ba, de a 6ba híre hamva sincs). Bejöttek annó a névterek, de egy olyan elcseszett dolgot kezdve a szintaktikától ritkán lát az ember. Van valami use ugye, de nem voltam tőle elájulva (volt, hogy nem működött rendesen), amúgy meg mindent mindig kiírni abszolút eléréssel, eléggé para. 1 szó mint száz nekem az jön le, hogy az egész kicsit olyan ad-hock.

    VálaszTörlés
  4. Igen, az igaz, hogy kicsit összehányt az egész. Viszont ez nekem valahogy soha nem volt zavaró. Mondjuk jellemzően nem használtam ki nagyon a PHP feature-öket, maximum osztályokat deklaráltam, de sokszor azt sem, és ez általában igaz a PHP-s keretrendszerekkel is. Mondjuk a Wordpress is jól megvan OOP nélkül. Vagyis néhol használnak osztályokat, de inkább csak dolgok összecsomagolására. Szóval való igaz, hogy egy kutyulék az egész, viszont ennek ellenére jól használható. Legalábbis weblapokhoz ...

    VálaszTörlés