2013. január 31., csütörtök

Python gyerekeknek

Originally shared by Laszlo Fazekas

Python gyerekeknek ... 10-éves kortól. Amúgy szerintem is a Python az a nyelv, amivel jól lehet programozást tanulni, és a könyv fejezetei alapján itt is teknőcgrafikával kezdik az oktatást, ahogy annak idején általános suliban (nagyon okos módon) nekünk is bevezették.

(Annak az embernek pedig egy hatalmas tockos járna, aki kitalálta, hogy a programozás tanulást Java-val kell elkezdeni. Fősulin kb. ki is bukott az, de legalábbis iszonyatosan megszenvedett vele, aki még azelőtt nem programozott. Azért kíváncsi lennék, ki volt az az állat, aki ezt kitalálta.) 

http://www.kurzweilai.net/python-for-kids-a-playful-introduction-to-programming
http://www.kurzweilai.net/python-for-kids-a-playful-introduction-to-programming

5 megjegyzés:

  1. általános iskolában győr környékén van ahol a turbo pascal kötelező tananyag, azoknak is, akik mondjuk kishercegnők, vagy tek kommandósok akarnak lenni.

    VálaszTörlés
  2. Nálunk is az volt 7.-8. osztályban. És nem emlékszem, hogy valakinek is megártott volna. Mondjuk annyi, hogy én mostanra a TP-t leváltanám Python-ra. Modernebb is, meg jobb is, mint a Pascal. De persze akkoriban, mikor én jártam általános suliba, még csak kósza gondolat sem volt a Python.

    VálaszTörlés
  3. most van a microsoftnak is valami gyerekeknek készített dolga, small basic azt hiszem.

    VálaszTörlés
  4. Pythonnal egyetlen bajom van, szana-szét van forgácsolva, vagy legalábbis én nem jöttem még rá a koherenciájára.

    VálaszTörlés
  5. Egyben van az, csak nagy benne a szabadság, és lehet nagyon ronda kódot is írni benne. Én annak idején egy projektben dolgoztam Plone-al (ez egy Python CMS), és vért izzadtam vele. Ugye van többszörös öröklés, és meg akartam találni, hogy ez vagy az a működés honnan jön, de sokszor napokig szenvedtem vele, míg kisilabizáltam. Nagyon utálom a Plone-t. A Django pl. már jobban össze van rakva. Amúgy sok minden nagyon kényelmes benne. Ami tisztább, az talán a PHP. Én igazándiból jobban is szeretem webes projektekhez, csak az meg nagyon webes. Nem lehet pl. interaktív interpretert futtatni. A BASIC-ről meg rossz átszokni komolyabb nyelvekre. Én Python-al indítanék, és onnan már könnyen tovább lehet lépni bármilyen elterjedtebb nyelv (PHP, Java, C#, esetleg C++) irányába.

    VálaszTörlés