2013. szeptember 7., szombat

A Cloud Atlashoz hasonló több szálon futó cselekmény, és egyik szál ugyanúgy a jövőben játszódik.

A Cloud Atlashoz hasonló több szálon futó cselekmény, és egyik szál ugyanúgy a jövőben játszódik. Igazából szerintem a Cloud Atlas készítői innen merítették (nyúlták?) az ötletet. Csak ezt viszont még kicsit kiszínezték misztikummal, és néhány tudományos betéttel, ami egész különleges hangulatot adott az egésznek. Igazából majdnem azt mondnám, hogy jobban is tetszett, mint a Cloud Atlas, de zavart, hogy a végére nem állt úgy igazán össze az egész. Asszonnyal még kicsit vitatkoztunk is utána, hogy most nem értettük a filmet, vagy egyszerűen szarul lett megcsinálva. Mindenesetre szerintem érdemes megnézni.

Filmajánló 

http://www.port.hu/mr._nobody/pls/w/films.film_page?i_film_id=110933
http://www.port.hu/mr._nobody/pls/w/films.film_page?i_film_id=110933

9 megjegyzés:

  1. A Felhőatlasz könyvként 2004-es kiadás. Azért megy rá a #megnézendő  .

    VálaszTörlés
  2. Az ilyen filmeknél, ha elsőre nem is, másodjára már több dolog leeshet. Figyelni kell az apróbb részletekre, második nézésre is lehet találni meglepő dolgokat.

    VálaszTörlés
  3. Bulcsú Bargel Az volt a gondom, hogy vannak elméleteim arról, miről szól, de nem tudok pontosan dönteni köztük. Meg nem igazán értettem, hogy mit akarnak a végével. Ehhez képest a Cloud Atlas egyszerű volt.

    Attila Csongor Kiss Ezt asszem 2001-ben kezdték el készíteni, tehát a Cloud Atlas-t megelőzte.

    VálaszTörlés
  4. Na de ha ez a film 2009-es, és nincs könyv előzménye, akkor mi alapján jöhetett 2004-ben a Felhőatlasz ötlete?

    VálaszTörlés
  5. Laszlo Fazekas Érdemes lenne még egyszer megnézni valamikor. Lehet tisztázódik a kép. Én például elsőre megértettem a Mementó című filmet, párom nem.

    VálaszTörlés
  6. Olvashatták a forgatókönyvet. :) Lényegtelen igazából. Hasonló jellegű a kettő, és nekem egyből a Cloud Atlas jutott róla az eszembe róla. Aztán lehet, hogy kb. ugyanakkor jutott az eszébe két embernek hasonló koncepció. Ez a kérdések annyira benne vannak a levegőben, hogy el tudom ezt is képzelni.

    VálaszTörlés
  7. Bulcsú Bargel A mementót én is megértettem elsőre. Igazából nem is tudok hirtelen olyan filmet, amit többedszerre kellett megnézni, hogy megértsem, vagy többedszerre valami újat adott volna. Próbáltam keresni neten kritikákat, hogy hátha én vagyok a hülye, de azokból sem lettem igazán okosabb, azok a dolgok, amiket ott írtak, megvoltak nekem is. Egyszerűen csak voltak dolgok, amik nem passzoltak bele az egészbe. Ilyen volt a Down kóros gyerek, az a rész ahol mindenki rombuszos mintájú mellényben mászkált, meg mindennek ilyen mintája volt, vagy épp a legvégével mit akartak. Mi volt annak a mondanivalója?

    VálaszTörlés
  8. Laszlo Fazekas Ezt a filmet feltettem én is megnézendők listájára, mert speciel nem láttam még, csak próbáltam párhuzamot vonni. Megnézem nem sokára.

    Edit: mármint párhuzam a több szálon futó történetek, bonyolult cselekményszálakkal megáldott filmek és a megértésük között.

    VálaszTörlés