2013. szeptember 7., szombat

A 4 óráig tartó tanításról ... Asszony nagybátyáéknál van 2 kiskölök, az egyik elsős, a másik talán 3.-os.

A 4 óráig tartó tanításról ... Asszony nagybátyáéknál van 2 kiskölök, az egyik elsős, a másik talán 3.-os. Az anyjuk otthon van délután, szokta is őket vinni úszni, meg hasonlók. Próbálta elkérni a gyerekeket az igazgatótól, vitt igazolást az úszás oktatótól, stb. de nem engedik el őket. Szóval itt a gyakorlat pont azt mutatja, amit a 444-es cikk is írt. Valóban kötelezően ott kell maradni 4-ig.

Varsányi István Horváth Gyula

8 megjegyzés:

  1. Pedig csak egy papírost kell kitölteni, hogy nem kell a délutáni felügyelet, én vállalom a felelősséget, és köteles lenne az iskola engedni. Sajnos még nagy káosz van a fejekben ezzel kapcsolatban. Ahány iskola, annyiféle értelmezés. Nekem a két mókusnak rögtön a tankönyvosztásnál tolták az orrom alá, hogy nyilatkozom, avagy sem. A helyzet ugyanaz ami volt eddig is, csak most a másik oldalról szemléljük a dolgot. Eddig azt kellett kérni, ha délután napközibe akartam rakni a kölköt, most pont fordítva.

    VálaszTörlés
  2. Tegnap beszéltem egy iskola igazgató ismerősömmel. Ő azt mondta, hogy jó magyar szokás szerint lehet így is és úgy is értelmezni a jogot. Mondjuk nálunk a suliban annyi szakkör és egyéb foglalkozás van/lesz, hogy a délutáni tanítás majdhogynem  a nullával lesz egyenlő.

    VálaszTörlés
  3. Amennyire én tudom, ők próbáltak mindent, de nem akarják kiadni a kölköket.

    VálaszTörlés
  4. A múltkori beszélgetés alá be is kommenteltem pár napja, hogy úgy néz ki igaza volt a cikkeknek. Varsányi István tévedett az egésznapos iskolás állításával, az más.
    Amúgy a törvényben nincs erről a 4 óráig bent maradásról semmi, de az ugye nem lehet akadálya az arra való hivatkozásnak. A rendelet célja a szülők megalázása és kiszolgáltatott helyzetbe hozása, mint minden túl szigorú törvénynek és szabályozásnak. Az igazgató kegyétől függ, hogy elengedi-e a gyereket vagy sem. Lesznek normális igazgatók, akik nem csinálnak ebből ügyet, lesznek aki vissza fognak élni a helyzetükkel. Persze a megfelelő pozícióval és kapcsolatokkal rendelkező szülők gyerekeire nem fog vonatkozni az egész, akiket meg csicskáztatni akarnak azokra igen.
    Ja, és lehet az egészet még akár jól is csinálni, úgy, hogy értelme legyen, csak ahhoz nagyon belátó és okos pedagógusnak kell lenni.
    #pkks #oktatás

    VálaszTörlés
  5. Miféle megalázás jóember ???
    Az a megalázás ha az iskola vigyáz a gyerekre délután négyig addig amíg a szülők dolgoznak ??
    Most komolyan, ettől az orbánfóbiától falra mászok... idesjójistenem...

    VálaszTörlés
  6. Varsányi István Átolvastam, amit az előbb írtam, szerintem érthető. A vigyázás és a kötelező ottlét között tudsz különbséget tenni? Elolvastad a nyitóposztot?

    VálaszTörlés
  7. Nem akartam ezzel veszekedést szítani, csak leírtam a tapasztalatot. Illetve szerintem ez nem is Orbán fóbia. Bárki hoz ilyen törvényt, ugyanez lenne hozzá az emberek viszonya. Ráadásul ez szerintem valami KDNP-s találmány, nem Fideszes, vagy egyenesen "Orbán törvény".

    VálaszTörlés
  8. Laszlo Fazekas Igazad van, a veszekedés szításának semmi értelme sem lenne. Én egy kicsit erősen fogalmaztam, a "célja" helyett a "következménye" jobb lett volna. Már csak azért is, mert nem feltétlenül rosszakarat van ezek mögött az oktatáspolitikai intézkedések mögött, lehet csak hozzá nem értés, kapkodás, vagy figyelmetlenség is.

    VálaszTörlés