2014. február 1., szombat

Hátha valakinek van már ilyen, vagy látja benne a buktatót. Ha nem, akkor pedig tipp rezsicsökkentésre. ;)

Hátha valakinek van már ilyen, vagy látja benne a buktatót. Ha nem, akkor pedig tipp rezsicsökkentésre. ;)

Originally shared by Laszlo Fazekas

Nézegettem kicsit napelem rendszereket. Egy 5 KW-os rendszerrel elvileg kiváltható egy családi ház teljes fűtés és áram rezsije, amit együtt olyan 50 000 Ft-ra lehet számolni. A rendszer kiépítése kb. 3 000 000 Ft. Ha lakásfelújításra 20 évre felveszel 3 000 000 kölcsönt, akkor kb. havi 20 000 Ft körül fizetsz. Tehát minden befektetés nélkül havi 30 000-et spórolhatsz. A napelemre van 20 év garancia, de elvileg elműködik akár 50 évig is. Próbáltam keresni, de nem igazán látom, hol lehet benne buktató. Így viszont azt nem értem, hogy miért nincs napelem minden ház tetején ...

7 megjegyzés:

  1. Azt tudom, hogy az elektromos szolgaltatonak akkor is kell fizetned valamennyit meg a gazosoknak is.

    Ezen kivul engedelyt kell kapni hozza, ki kell fizetni a vizsgalati koltsegeket.

    hogy miert nincs sokaknak? Mert a hazat is kolcsonbol vette amit meg most is fizet es nem tud ujabb kolcson tfelvenni addig. Nem tudja meddig lakik ott, vagy epp tervezi eladi a hazat. Alberletre meg ugye nem rakok napelemet :)

    VálaszTörlés
  2. Ha gáz nincs bekötve, akkor szerintem nekik semmit nem kell. Az elektromos szolgáltatónak pedig szerintem csak minimális összeget. Arányaiban az engedélyeztetés meg a többi is minimális. De tegyük fel, hogy még 1 milliót rá kell költened (biztos nem kell annyit), akkor is spóroltál legalább 20 000-et havonta. De spórolj csak 5000 Ft-ot, az is 60 egy évben. És ne felejtsük el, hogy 20 év után amíg a napelem bírja, ingyen van az áram. Az eredeti postban is írták, hogy sokan nem tudnak még egy kölcsönt felvenni. Erre kellene valami banki konstrukció, akár állami segítséggel, ahol a napelem rendszer a fedezet, és arra vehetsz fel új kölcsönt. A panelekre elvileg 20 év gari van, tehát jó lenne fedezetnek.

    VálaszTörlés
  3. Én kicsit szkeptikus vagyok (még) evvel a napelem technikával. Igazából nem a napelem a drága, hanem a hozzá kapcsolódó járulékos eszközök, amik nem biztos, hogy kibírnak 20 évet. Nem tudom mennyi áramot és meleget tud termelni pl. 3 hónapos téli "homályban". Mekkora felület biztosít 5Kwh teljesítményt?

    VálaszTörlés
  4. Elvileg 33m2, az inverterre mondják, hogy 10 évente cserélni kell, és ebbe elvileg bele van számolva, hogy annyit visszatápláljon, hogy mikor nincs elég nap, és fizeted kell az áramért, azzal együtt 0-ra jöjj ki. De tényleg jó lenne ismerni konkrét számokat. Azért vadászok valaki olyat, akinek már van ilyen, és esetleg konkrétumokat tud mondani.

    VálaszTörlés
  5. Laszlo Fazekas én még nem találtam :)

    VálaszTörlés
  6. szerintem, még nem lehet 100% kiváltani ezzel a rendszerrel egy teljes családi ház fűtési és áram igényét...

    VálaszTörlés