Jaja, ha megszorítanak a terroristák, leveszed róla az alumíniumfóliát, ami árnyékolja a sugárzást, kiveszed belőle a gátlókat, amik szabályozzák a maghasadást, és egyszerűen rájuk vezeted a kocsit :D
Én inkább fordítva tudom elképzelni amúgy. Minden háznak lenne a kert végében egy saját erőműve, amiről megy minden, és még az elektromos autót is lehet tölteni. Így el lehetne felejteni a központi energiaszolgáltatást annak minden nyűgével együtt.
Mondjuk ha kocsiba motor méretben meg tudják valósítani a thoriumos cuccot kellően biztonságosan, akkor ésszerűbbnek tűnne akku hegyek helyett. Feltéve, ha akkura nem találnak ki valami bődületesen hatékonyat.
Bár nekem mindkettő elég utópisztikusnak tűnik, nem vagyok benne biztos, hogy a sok pici kockázati tényező jobb vagy kezelhetőbb a néhány nagynál.
A videót megnézve a kocsi nem több egy design tervnél, a tóriumos dolog pedig megállt ötlet szinten (nem véletlenül nem szerepel az autó a videóban). Elég sok problémát felvet a dolog, pl. mi történik egy komolyabb balesetnél (nyugodtan be lehet kalkulálni hogy kamion vagy vonat megy át egy ilyen autón), maga a meghajtás nyilván akumlátort igényel, mert nem hinném hogy a tóriumos generátort közvetlenül lehetne szabályozni a gázpedállal. Valamint ha gőzturbina van benne, az igényelne némi vizet is - nem is keveset (ezt talán hűtéssel vissza lehetne nyerni, de az külön szerkezet.
Egyébként létezik olyan autó, amit 100 évenként (sem) kell tankolni: A minden páratlanadik évben megrendezésre kerülő World Solar Challenge versenyen (Ausztráliát átszelő több ezer kilométeres verseny napenergiával működő járműveknek) az átlagsebesség 100 km/h körül jár, és a járművek egyhuzamban teszik meg a távot (a szabályokban nem vagyok teljesen biztos, de nagy szerepe van annak, hogy mennyit töltenek az akumlátorokba vagy használnak fel azonnal, a lényeg, hogy legalább részben sötétben is mennek).
És még jól is néz ki :-)
VálaszTörlésBatMobil :)
VálaszTörlésCombatMobil. :D
VálaszTörlésJaja, ha megszorítanak a terroristák, leveszed róla az alumíniumfóliát, ami árnyékolja a sugárzást, kiveszed belőle a gátlókat, amik szabályozzák a maghasadást, és egyszerűen rájuk vezeted a kocsit :D
VálaszTörlésVagy egy gombnyomás és pukk. Esetleg bumm. Csak tud annyit, mint egy gránát.
VálaszTörlésApropó, áráról nem sok infó van ugye? :D
VálaszTörlésAzt mondják, hogy nem fogják a kocsit gyártani, mert az autó-üzletág nagyon ellene van. Inkább Széles Gábornak csinálnak konkurenciát.
VálaszTörlésEste meg beáll a garázsba és feltölti a házat. :D
VálaszTörlésÉn inkább fordítva tudom elképzelni amúgy. Minden háznak lenne a kert végében egy saját erőműve, amiről megy minden, és még az elektromos autót is lehet tölteni. Így el lehetne felejteni a központi energiaszolgáltatást annak minden nyűgével együtt.
VálaszTörlésMondjuk ha kocsiba motor méretben meg tudják valósítani a thoriumos cuccot kellően biztonságosan, akkor ésszerűbbnek tűnne akku hegyek helyett. Feltéve, ha akkura nem találnak ki valami bődületesen hatékonyat.
VálaszTörlésBár nekem mindkettő elég utópisztikusnak tűnik, nem vagyok benne biztos, hogy a sok pici kockázati tényező jobb vagy kezelhetőbb a néhány nagynál.
A videót megnézve a kocsi nem több egy design tervnél, a tóriumos dolog pedig megállt ötlet szinten (nem véletlenül nem szerepel az autó a videóban). Elég sok problémát felvet a dolog, pl. mi történik egy komolyabb balesetnél (nyugodtan be lehet kalkulálni hogy kamion vagy vonat megy át egy ilyen autón), maga a meghajtás nyilván akumlátort igényel, mert nem hinném hogy a tóriumos generátort közvetlenül lehetne szabályozni a gázpedállal. Valamint ha gőzturbina van benne, az igényelne némi vizet is - nem is keveset (ezt talán hűtéssel vissza lehetne nyerni, de az külön szerkezet.
VálaszTörlésEgyébként létezik olyan autó, amit 100 évenként (sem) kell tankolni: A minden páratlanadik évben megrendezésre kerülő World Solar Challenge versenyen (Ausztráliát átszelő több ezer kilométeres verseny napenergiával működő járműveknek) az átlagsebesség 100 km/h körül jár, és a járművek egyhuzamban teszik meg a távot (a szabályokban nem vagyok teljesen biztos, de nagy szerepe van annak, hogy mennyit töltenek az akumlátorokba vagy használnak fel azonnal, a lényeg, hogy legalább részben sötétben is mennek).
Egy honlapot nem tudnak csinálni, nemhogy thoriumos autót :D http://laserpowersystems.com/thorium-car/lps-car
VálaszTörlésMég koncepciónak is kevés, amit fel tudnak mutatni.
Régebben is láttuk már egyébként ezt a designt, de akkor még szó nem volt ilyen meghajtásról.
VálaszTörlés