2014. június 18., szerda

Elon Musk-ról és a Tesla-ról

Elon Musk-ról és a Tesla-ról ... Tényleg nagyon durva ez az autó, alig van benne alkatrész, tiszta, gyors, és full robotok rakják össze. Egy darabka jövő ...

Gyáróriások # Szuperautók - Tesla Model S [HD] [HUN]

thx to István Nagy 
https://www.youtube.com/watch?v=nZh6jhaMCd4

10 megjegyzés:

  1. Hmmm, a Hidrogén Fuel Cell motorok is elekrtomos meghajtású autókat hajtanak. Én nem látom összeegyeztethetetlennek, hogy a Tesla is hidrogént tankoljon, legyen benne egy extra energiacella, ami menet közben is fel tudja tölteni az akkumulátorokat...

    VálaszTörlés
  2. Zsolt Menyhart így van. Ahogy a videóban is van, a Tesla az alapjait akarja lerakni az elektromos autóknak. Itt van egy kész modell, ami alkalmas közúti közlekedésre a jelenlegi technológiákkal. Üzemagyag hordozása nélkül képes felvenni a hagyományos autókkal távolságban a versenyt úgy, hogy egy sportautó teljesítményét hozza. Ha ezt a teljesítményt felezzük, a távolság is kitolódik és mindjárt veri a benzines autókat.

    Nem ez lenne a jövő? Szerintem de. Ha az akkumulátor technológia is fejlődne végre, még hosszabb távolságokkal számolhatnánk teljesítménycsökkentés nélkül. A Honda miért ne használhatná ezt a technológiát (ha már nyílttá tették), hogy kiegészítse a saját megoldását? Ahogy Zsolt Menyhart is mondja, egy plusz hidrogéncella generátorral, ami alacsony töltöttség esetén képes az akkumulátor cellákat feltölteni.

    Igen, ez a jövő.

    VálaszTörlés
  3. Szerintem ha már majd annyi pénzt, időt és tudást fektettek ezekbe az autókba is mint a benzinesekbe, akkor hamarabb fogunk lecserélni egy modellt, mint hogy egyszer is tölteni kelljen. Valaki tud arról, hogy a 19. sz. végén mennyit lehetett egy tankkal menni? Mert nekem most nincs kedvem utánanézni...

    VálaszTörlés
  4. Kemény Zsolt Biztos lehetsz benne, hogy a világon nagyságrendileg több villanymotor működik, mint benzines, és jóval régebb óta fejlesztik is őket.

    VálaszTörlés
  5. Sokkal stabilabb, kiforrottabb technológia. Az elhasználódás egy belső égésűhöz képest elenyésző. Csak elkezdték végre használni.

    VálaszTörlés
  6. Én konkrétan az akkumulátorral működő autóra gondoltam. De legyen...

    VálaszTörlés
  7. Van most ez az új levegő-valami akku (nemrég linkeltem), ahol úgy lehet tölteni, hogy bemész a kútra, kipakolsz 5 cellát, bepakolsz a helyére 5 másikat a slot-ba, és fizetsz. Még talán gyorsabb is, mint a tankolás, és egy tanknyival valami 1000Km-t el lehet menni. Ez fill elektromos, és jobb mint a hidrogént magaddal vinni. Én most ebben látok fantáziát.

    VálaszTörlés
  8. Kérdés, mikor lesz belőle valami, mennyire újrahasznosítható (újratölthető) és mibe fog kerülni. Az utóbbi 10 éveben minden évben hallani 2-3 "áttörést" akku szinten, egyelőre egyik sem váltotta meg a világot.

    VálaszTörlés
  9. Tamás Nagy az a baj, hogy egyrészt nem veszi fel a versenyt távolságban mondjuk egy nagy turbódízel prémium limuzinnal, de ha felis venné, nem megoldott aa gyors töltés, most írták lentebb hogy milyen fejlemények vannak, de ezek eddig még csak elképzelések szintjén vannak. A teljesítményt meg ha felezzük, nem lesz nagyobb a hatótáv, mivel a jelenlegi hatótáv is egy normális közlekedést feltételez, ha kihasználod azt a teljesítményt, amit tud a kocsi, akkor kb. felére csökken a hatótáv. ez még mindig nem lenne baj mondom, ha a lemerülést követően 5-10 perc után tudnád folytatni az utad tovább ugyanúgy, mert az még nem lenne olyan nagy tragédia ha 150-200 km-enként meg kellene emiatt állni, de hát ennek megoldása még várat magára

    VálaszTörlés