2015. január 10., szombat

Épp Facebook-on olvastam egy postot Frei Tamástól, és ezt említette, mint 2014 egyik méltatlanul kevés figyelmet...

Épp Facebook-on olvastam egy postot Frei Tamástól, és ezt említette, mint 2014 egyik méltatlanul kevés figyelmet kapó híre. Az én figyelmemet is elkerülte, csak utólag kerestem rá, pedig tényleg nagy dolog. Teljesen piacképes, tömeggyártható technológia lett szép csendben a hidrogénmeghajtás.

http://index.hu/tech/2014/12/15/a_japanok_mar_vehetnek_hidrogenautot/
http://index.hu/tech/2014/12/15/a_japanok_mar_vehetnek_hidrogenautot

9 megjegyzés:

  1. Csodálkozom, hogy a Tesla nem rukkolt még elő egy ilyennel, bár ők gondolom örülnek, hogy szépen épülnek az elektromos kútjaik, nem akarnak váltani - ha egyáltalán jobb ez a hidrogén, mint az aksi. Kíváncsi lennék egy összehasonlításra, hogy melyik a jobb, élettartam, gazdaságosság, etc. szempontjából.

    VálaszTörlés
  2. Az 500km elég jól hangzik. Az elektromos autóknál ez a gond, hogy sűrűbben kellenek a töltőállomások. Meg gondolom egy tartály olcsóbb mint egy rakat aksi. De ezt bizonyára Elon Musk is átgondolta és megis az aksik mellett döntött. Tényleg érdekes lenne tudni, hogy miért.

    VálaszTörlés
  3. Nekem ez környezetbarátabbnak tűnik, bár gyanítom nem lehet majd a Tesla féle akksikkal eldobálva találkozni. Lehet ez nem is probléma végül, ha megoldott az akksik feldolgozása is.

    VálaszTörlés
  4. En mar belefutottam ebbe a hirbe ugy egy honappal ezelott. Ha jol tudom csak az a "kerekkotoje" az ilyen autok gyors elterjedesenek hogy veszelyes a technika. Ennek ellenere a BMW meg az iden elkezdi forgalmazni a hidrogen autokat.

    VálaszTörlés
  5. Fura, lángoló Tesla már nem egy volt a hírekben, hidrogénes még nem rémlik. Persze lehet csak darabszám kérdése ez is, meg el is kerülhettem a híreket. A töltőállomás mindenesetre valószínűleg nem véletlenül ilyen cefet drága.

    VálaszTörlés
  6. Gondolom azért mert 1 milliárdból épít a félvilágot ellátó akksi művet ami a bányászattól az újra feldolgozásig egy egész saját zárt lánc autóstól bőröstül. Párhuzamosan mindkét megoldás létezni fog. Nem is lesz ez verseny hanem optimalizáció. Lsd hatótávolság, szállítási forma, mit is szállít etc etc. Nem mellesleg a hidrogén hajtásúakban is jó nagy pakk akksi csomag van betéve, ami így simán alkalmas mindkét áramellátás üzemmódra. Mert ügye minkét megoldás lényege maga a villamos motor hajtás.

    VálaszTörlés
  7. A tisztán elektromos autóknak van egy hatalmas hátránya. És az a "tankolási idő". Hiába van kiépítve egy komoly "kút hálózat", maga az elektromos töltés hosszadalmas folyamat.
    Ez persze akkor nem gond, ha a munkahely biztosít töltést, mert amíg dolgozom, tölt az autó. De minden más esetben gond, hiszen hiába van töltőállomás, az még gyors-töltéssel is (ami eléggé tönkreteszi az akksit hosszútávon) hosszú idő.
    Otthoni töltés? Nos, az amerikai közép és felső réteg kertes házban lakik, saját garázzsal. Nálunk már necces lenne kilógatni a negyedikről a hosszabbítót és otthagyni éjszakára a töltőn.

    Erre dolgozza ki a Tesla a kutakon az akkumulátor csere lehetőségét. Át is alakítják a Tesla kocsikat erre. Azt írják, hogy pár perces feladat lesz megoldani így egy "tankolást". Az már csak hab a tortán, hogy a kutakon a töltést megújuló energiaforrásokkal oldják meg.

    Ez tűnik jobb megoldásnak. A folyékony hidrogént elő kell állítani, tárolni kell, szállítani kell és megoldani a biztonságos tankolást.

    VálaszTörlés
  8. Péter Tóth​ a Teslanak mar mukodo megoldasa van erre a problemara es az nem az aksicsere: Tesla Motors Supercharger Event: http://youtu.be/wgk5-eB9oTY

    VálaszTörlés
  9. Papp Zsolt És ezzel párhuzamosan indítják el a cserélhető akkumulátor elvét. Mindkét irányban fejlesztenek. Nem keresem meg a cikket, hogy hol olvastam, de nem celeb magazin volt.

    VálaszTörlés